A koronavírus-járvány előtti utasforgalomra számít idén nyáron a MÁV, a kerékpáros turizmusban pedig robbanást jósolnak. A Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) közlekedésfejlesztésről tartott, csütörtöki, szakmai online-fórumán elhangzottak szerint az utóbbi időben nemcsak a jegyértékesítést tudták növelni a vasúttársaságnál, de a villamosításnak köszönhetően még az utazást is kényelmesebbé tudták tenni.

Nagy siker a kerékpárszállítás

Kormányos László, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a Balaton felé tartó vonatokon már tavaly is 32 százalékkal tudták növelni a kerékpárjegy-értékesítést. Az idei évben pedig, csupán ezalatt a négy és fél hónap alatt már százezer balatoni kerékpárjegyet értékesítettek, ami 60 százalékos növekedést jelent a 2019-es év azonos időszakához képest. Emiatt a MÁV igyekszik növelni a kerékpárszállítási kapacitásait, hogy még több biciklist tudjon szállítani a Balatonra – írja a Zaol.

Millióra utasra számítanak

A tavalyi visszaesés után idén újra a 2019-es utasforgalomra számít a MÁV, vagyis mintegy 1,7 millió balatoni utassal számolnak az idei szezonban. A vezérigazgató-helyettes szerint a nyáron kedvező menetrend-módosítással és fejlesztésekkel is készülnek, hogy növeljék a versenyképességüket az autózással szemben. A BalatonKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Sűrűbb és gyorsabb lesz az utazás

Kormányos László hangsúlyozta, hogy jóval gyorsabb és kényelmesebb lesz az út a Balatonra, mivel az északi part egy szakaszán már villamosított pálya áll rendelkezésre: modern, alacsony padlós Flirt motorvonatokkal lehet majd közlekedni átszállás nélkül Budapest és Balatonfüred között. A nyári menetrend hatályba lépésétől, június 19-től az északi parti városig óránként közlekednek az új InterRégió-járatok, Tapolcára két óránként indítanak InterCity-ket, a déli partra pedig felújított kocsikban juthatnak le az utasok. Az elképzeléseik szerint július közepétől új, saját gyártású IC+ 1. osztályú és bisztró-kocsikat állítanának forgalomba. EZ IS ÉRDEKELHET: Hoppá: sűrítik a bakonyi vonatok számát

Gyakrabban járnak az éjszakai vonatok is

A korábbi szezonokhoz képest az éjjeli, bagolyvonatok is gyakrabban, és az északi parton Keszthelytől Székesfehérvárig fognak közlekedni. A MÁV-Volán-csoport szerint javulás lesz az autóbuszos ráhordásban is. DURVA: Összeütközött a tapolcai vonattal: maradandó sérülést szenvedett a sofőr

Sokan kompoznak

Veigl Gábor, a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) vezérigazgatója szintén azt hangsúlyozta az online fórumon, hogy a tavalyi számokhoz képest idén 25 százalékkal nőtt a kompokon szállított kerékpárok száma. Ez a növekedés idén csak folytatódott: az első hónapokban komppal kétszer annyian keltek át kerékpárokkal, mint korábban. FONTOS: Idén már teljesen más lesz a balatoni vonatút: Mutatjuk a mindenkit érintő változást

Villamosítanak

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese azt mondta, hogy lassan befejezik a Szabadbattyán-Balatonfüred vonalszakasz villamosítását, ezt követően pedig a Füred-Tapolca-Keszthely szakaszt fogják fejleszteni. Az új szakasz villamosításának a tervezése ősszel indul el. EZT IS OLVASD EL: MÁV: Módosul a menetrend, vonatpótló buszok közlekednek Balatonfüredre

Megújulnak az állomások is

Nyul Zoltán szerint a közeljövőben öt dél-balatoni állomást is felújítanak: Zamárdi, Balatonföldvár, Balatonszemes, Balatonboglár és Balatonfenyves kap új megállót. Ha lesz rá pénz, a felújítást további nyolc helyszínen folytatják. Balatonfenyvesen az a terv, hogy a kisvasút végállomását csatlakoztatják a helyi vasútállomáshoz, míg az északi parton is tervezik az állomások felújítását, csak ehhez még nem biztosított a forrás.

Ez a helyzet a kerékpárutakkal

A NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese a kerékpárút-fejlesztésekről elmondta, hogy mind a Budapest-Balaton, mind a Balatoni Bringakör nyomvonala körül akadnak viták, amelyek késleltethetik a kivitelezést. A kerékpárutak kapcsán nem meglepő, hogy nehéz jó döntéseket hozni, mivel a helyiek inkább óvni szeretnék a kerékpárosoktól a településeiket és a partjaikat, a másik oldalról viszont a biciklisek azt szeretnék elérni, ha mindenhová gyorsabban és könnyebben juthatnának el.

174 km kerékpárutat fejlesztenek

A fejlesztések keretében már megkezdték a Siófok-Pécs útvonal előkészítését, ami összesen 174 kilométernyi kerékpárút-fejlesztést jelent. Nyul szerint még az idén befejezik a Zalaszentiván-Kehidaskustány (EuroVelo 14) közötti közel 11 kilométeres kerékpárút tervezését. A BalatonKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Illusztráció – Forrás: Facebook/MÁV