A vasútfejlesztéseknek köszönhetően hamarosan az északi parton is villamosított pályán közlekednek majd a vonatok, így a Balaton mindkét partján modern és légkondicionált szerelvényekkel lehet élvezni az utazást. Homolya Róbert, MÁV–Volánbusz elnök-vezérigazgatója azt mondta, a balatoni közlekedés során rövidebb lesz a menetidő, és színvonalasabb kocsik tesznek majd az utasok kényelméért.
Kezdődik a nyári szezon
Hivatalosan június 12-én indul a nyári szezon a Balatonnál, a vonattársaság pedig felújításokkal készült a 2021-es évre. A Balaton mindkét partján korszerűsítették a vonalat, így a jövőben sokkal jobb és minőségibb lesz az utazás. A BalatonKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Egyre jobb a közlekedés
„A Balatonnál egyre jobb helyzetben vagyunk, hiszen a Budapest–Székesfehérvár, valamint a déli parti vonalat a közelmúltban korszerűsítették, és az itt közlekedő gördülőállomány is az átlagnál jobbnak mondható, gondoljunk a FLIRT motorvonatokra vagy az IC+ kocsikra. Ehhez párosul a versenyképes menetrendi kínálatunk, amely szeptemberben bővült az óránként felváltva közlekedő Budapest–Keszthely Balaton intercityvel és a Budapest–Nagykanizsa Tópart IC-vel, ezek a korábbi években megszokottnál sűrűbben járnak, és a menetdíj is mintegy tíz százalékkal kedvezőbb: egységesen 300 forintos helyjeggyel vehetők igénybe, hiszen a gyorsvonati és IC-pótjegyet megszüntettük” – mondta Homolya Róbert a Magyar Nemzetnek adott, hétfőn megjelent interjúban.
Új lehetőséget kínálnak
A MÁV vezérigazgatója beszélt arról is, hogy továbbra is kínálják a kombinált vasút-autóbusz napi-, hétvégi jegyeket a Balaton térségében. Bevezették a Balaton 24/72 Duo jegyeket, mellyel a Volánbusz 123 térségi települési járata is igénybe vehető.
Villamosított pálya az északi-parton
A Balaton északi-partján június 19-től működik a villamos felsővezeték, és onnantól kezdve modernebb, csendesebb és környezetbarát villamos vontatással közlekednek a vonatok Balatonfüredig. A fejlesztésnek köszönhetően a balatoni városig 8 perccel csökken a menetidő.
Északon is lesznek bagolyvonatok
A fiatalok igényeit is kiszolgálva az éjszakai bagolyvonatok nemcsak a déli, hanem az északi parton is közlekednek majd. Homolya Róbert azt is elmondta, hogy a Kék Hullám intercity is kétóránként jár Budapest és Tapolca között, azonban Füredig csak Kelenföldön, Székesfehérváron és Balatonalmádiban fog megállni.
Jönnek a prémium kocsik
A vezérigazgató bejelentette, hogy a nyár közepétől indulhatnak a prémium- és bisztrószakasszal rendelkező, első osztályú IC+ kocsik, amelyekből összesen 35 darab készült. „Ilyen színvonalú, magyar gyártású vasúti kocsi nem készült még” – hangsúlyozta.
Népszerű a kerékpáros turizmus
Homolya kitért arra is, hogy a Balaton környékén is egyre többen választják a kerékpáros közlekedést, sőt a járvány ideje alatt a vonattársaság 44 százalékos növekedést tapasztalt a 2019-es azonos időszakhoz képest. Hozzátette, hogy számítottak a növekedésre, ezért a legfelkapottabb biciklis túrahelyekre a vonatokhoz nagy befogadóképességű szerelvényeket kapcsolnak, amelyekben akár 32-36 kerékpár is elfér.
Mindent megtesznek a kerékpárosokért
„A kapacitásbővítés érdekében a mellékvonalakról jól ismert Bz motorvonatok mellékkocsijaiból idén hetet építünk át nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsivá, ezek pedig fokozatosan állnak forgalomba” – tájékoztatott a vezérigazgató.
Felújították a megállókat is
A vasútfejlesztések keretén belül megújították a polgárdi, balatonkenesei, balatonfűzfői és az alsóörsi vasútállomást, valamint Alsóörsön egy felsővezeték szerelő-karbantartó jármű számára is építettek egy tárolót. Az állomásfejlesztések mellett bővítették a szabadbattyáni transzformátor-állomást is. A BalatonKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: Illusztráció