Halálra gázolt egy gyalogost a vonat Szántódon vasárnap délelőtt. A baleset miatt késések várhatók a dél-balatoni vonalon – tájékoztatott a Mávinform.

IC ütött el egy gyalogost

A Nagykanizsáról Budapestre tartó Tópart IC Szántódon egy úgynevezett labirintkorlátos átjáróban ütötte el a gyalogost. A helyszínelés ideje alatt Siófok és Balatonszemes között pótlóbuszok közlekedtek.

Ma még késésekre számíts!

Délután 3-tól már nem kell pótlóbuszra átszállni a Siófok-Balatonszemes szakaszon. A szerelvényfordulók miatt a dél-balatoni vonalon a menetrend késő délutánra állhat helyre – írja a Mávinform.

Szegednél újraindul a forgalom

A Szeged – Hódmezővásárhelyi Népkert vonalszakasz nagyvasúti tervezési és kivitelezési munkái befejező fázisba léptek, így hétfőn újra megindulhat a forgalom a két település között.

Vasúti fejlesztések

A következő 10 évben a magyar vasúti gördülőállomány fejlesztésére mintegy 2000, a közlekedési infrastruktúrára pedig hozzávetőleg 4000 milliárd forintot szán a kormány – közölte az innovációs és technológiai miniszter Zalaegerszegen, a Metrans vasúti-közúti konténertermináljának bejelentése kapcsán.

Néhány konkrétum

Palkovics László a nagyobb vasúti projektek közül említést tett a Budapest és Belgrád közötti építkezésről, amivel a görögországi Pireusz kikötőjéből az ázsiai áruk szállításának közvetlen útvonalát alakítják ki. Tervezik, hogy Záhony és Győr között – a Dunát Budapest alatt keresztezve – hoznának létre összeköttetést, illetve az elmúlt 100 év fejlesztési hiánya miatt az egykori, ma már az országhatáron túl húzódó déli vasúti gyűrű újbóli feltámasztására is szükség lenne.

További balatoni vasúti hír ide kattintva!

Át a Dunán

A Déli összekötő vasúti híd új, harmadik vágányának utolsó hídeleme a következő napokban a helyére kerül – írta a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója a Facebook-oldalán.

A balatoni forgalmat is érinti

Vitézy Dávid bejegyzésében arról is ír, hogy a körvasút fejlesztése lehetővé teszi, hogy Székesfehérvártól Hatvanig közlekedő vonatok induljanak, összekapcsolva a régiót, egyben megteremtve Budapest elővárosai és külső kerületei között is a kapcsolatot.

Arccal az elővárosi vonatok felé

A körvasúton a nyugatról Székesfehérvár, Tatabánya, Pusztaszabolcs felől érkező elővárosi vonatok Budapest fontos csomópontjain át továbbhaladhatnak Cegléd, Pécel, Gyömrő felé. A terv az, hogy óránként minimum hat, de sikeres megvalósítás esetén csúcsidőben irányonként akár 8-10 darab elővárosi személyvonat közlekedjen az érintett szakaszon – írta a BFK vezérigazgatója.