Új tulajdonosa lett a Koóstoló nevű legendás vitorlásnak, melyet a 2019-ben elhunyt énekes építtetett magának. Az új tulajdonos megőrzi a jövő nemzedékeinek a zenész emlékét.

Sokáig árulta

A Balatonon még a nyáron találkozhatunk azzal a DIXI32 típusú hajóval, melyet a régi gazdája Koóstolónak nevezett el. A vitorlást az ikonikus énekes, Koós János építtette magának harminc évvel ezelőtt. A legendás hajó most tulajdonost cserélt, az énekes lányának, Koós Rékának végre sikerült eladnia.

Híres vendégek

Ezen a hajón hírességek egész sora utazott: Bajor Imre, Aradszky László, Hofi vagy épp Szerednyei Béla voltak az állandó vendégei. A boldog hajósidőknek 2019 március 2-álett vége, Koós János halálával. A hajó hagyaték tárgyát képezte, így Koós Rékára, az énekes lányára szállt.

Szűkszavú válasz

A színésznő életének egészen pici gyermekkora óta volt része a Koóstoló, itt tanult meg úszni, itt töltötte a nyarakat, sőt a lánya Rozi is itt ismerte meg a balatoni élet legszebb pillanatait. A témában a Bors kereste Koós Rékát, aki mindössze ennyit mondott: „Igen, gazdát cserélt a hajó. Elbúcsúztunk tőle.”

Megfelelő tulajdonost találtak

Azt írjék, hogy olyan személy vette meg a vitorlást, aki tisztában van a jármű előéletével, aki tudja, hogy ez a hajó nem csak faanyag és vitorla, hiszen minden négyzetcentijébe beleivódott Koós János szellemisége.

Kihasználatlan

Koós Réka a kihasználatlanság és a fenntartási költések miatt határozott úgy, hogy megválik édesapja szeretett vitorlásától. A színésznő az eladással jutalékért cserébe bízott meg egy férfit, aki 2021 tavaszától egyébként kb. 1 éven át bérelte a Koóstoló nevű hajót.

Felújításra szorul

„Nemrég érdeklődtem a megadott telefonszámon az úrtól, aki intézi az eladást, és mondta, hogy még aktuális a hirdetés, nem sikerült eladnia a hajót. Elmondása szerint vannak érdeklődők, de komoly vevő még nem volt. Maradt az 5,7 milliós vételár, viszont ahogy kivettem a szavaiból az ár alkuképes” – írtunk róla korábban. Az egyik érdeklődő szerint nem lesz könnyű eladni a járművet, mert az komoly felújításra szorul.

A 90-es években épült

Koós János egyébként imádott vitorlázni, a hajót még a 90-es években építtette, ha pedig éppen nem énekelt, akkor a Balatonon töltötte az idejét, a hullámokat szelve. A gyerekeit is előszeretettel magával vitte, Réka például nagyon szerette is a hajót, valószínűleg ezért is hagyta rá az édesapja. A színésznő a koronavírus idején bevezetett pandémia alatt többször vízre is szállt a vitorlással, ám egy ideje már kihasználatlanul parkol Alsóörsön, ezért is szeretné eladni valakinek, aki gondját viselné.

A fedélzeten nőttek fel

„Megszámlálhatatlan emlék fűz a Koóstolóhoz. A fedélzeten nőttünk fel, megannyi nyarat töltöttünk a hajón. Rajongva imádtuk a Balatont, a hajókázást, azt a létformát, amit csak az ismerhet, aki akárcsak egyszer is kifutott már a kikötőből. Gyermekként először csak azt érzékeltük, hogy az édesapánk mennyire szeret hajózni, és mivel mi is ebbe születtünk bele, nem volt kérdés, hogy amikor megérkezett a lányom, Rozi, azonnal tudtam, ő is balatoni lány lesz” – mesélte korábban Réka.

Bajor Imrével hajózott

Bajor Imre halála előtt Koós János minden nyarát a fülei házukban töltötte. Előfordult, hogy reggel behajóztak, egész nap élvezték a Balaton szelét, majd az éjszakára sem kötöttek ki.

Viharba keveredtek

„Szenvedélyem a hajózás, amit szerencsére feleségem és gyermekeim is megértettek, sőt átvettek tőlem. Arra már nem is emlékszem, mikor tettem le a vizsgámat, de arra igen, hogy nagyon büszke voltam magamra. Egyszer Imrével belekeveredtünk egy viharba, azt hittük, ott maradunk, de végül elvonult fölöttünk az erős szél” – mondta a Ripostnak évekkel ezelőtt Koós János.

A víz szeretete

Koós János gyermekkorában édesapjától és nagypapájától a vízen tanulta meg a vitorlázás csínját-bínját. “Kis hajókon kezdtem, aztán ahogy megértem rá, le is tettem a vizsgát Aztán ahogy már megtehettem, megvettem az első saját hajómat, amit persze nagyon szerettem. A feleségem és kislányom is imádja a vitorlázást. Léna már mondogatja, hogy mikor teheti le a vizsgát és mikor lehet sajátja. Főleg hét közben vagyunk lent, mert hétvégén fellépések vannak” – nyilatkozta korábban Koós János.