November 3-ától az eddigi tapasztalatokat, megváltozott utazási szokásokat figyelembe véve módosul a MÁV-buszok közlekedési rendje a Székesfehérvár-Veszprém-Szombathely vonalon – közölte a vasúttársaság. Ezen a vonalon lassan egy éve áll a vonatközlekedés, mert ki kellene cserélni egy 150 méteres sínszakaszt. Ezért azóta pótlóbuszokkal oldják meg a közlekedést.

Másképp járnak a pótlóbuszok

A vasúttársaság közlése szerint hétfőtől a szombathelyi Bakony InterCityk gyorsjáratú, átemelő pótlóbuszai csak Veszprém és Devecser között közlekednek, a Göcsej InterCityk és sebesvonatok pótlóbusza azonban továbbra is az eddig megszokott menetrend szerint közlekedik.Ezen felül első körben pénteken és vasárnap délután a Balaton InterCity vonatokhoz csatlakozva Balatonszentgyörgy és Zalaegerszeg között gyorsjáratú MÁV-buszok szállítják az utasokat.  A Balatonkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el. A Facebookon már 26 ezernél is többen követnek minket, az erősebb napokon mi vagyunk a Balaton vezető hírportálja.

Csúszik a felújítás

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő személyesen ellenőrizte a Veszprém és Ajka közötti vasúti szakaszt Városlődnél, amelyet 11 hónapja lezártak, de a helyreállítási munkálatok még el sem kezdődtek. A pálya 2019-ben lett felújítva, de 2023 végére tönkrement, mert a vízelvezetést nem oldották meg, így a víz alámosta a töltést.

Milliárdos veszteség 

A politikus szerint a MÁV félrevezette a nyilvánosságot, amikor azt állította, hogy a lezáráskor már minden elő volt készítve. A képviselő szerint a késlekedés milliárdos veszteséget okozhat a teherszállításban és a személyszállításban, miközben a pótlóbuszokat üzemeltető cégek jól járnak – köztük olyan vállalkozás is, amely Tiborcz Istvánhoz, a miniszterelnök vejéhez köthető.

Jogvitában áll a MÁV 

A MÁV a menetrendi változásokról szóló közleményben most azt írta, hogy a GYSEV üzemeltetésében álló szakasz továbbra is zárva marad, mivel a pálya helyreállításához külső vállalkozói kapacitás szükséges, és a közbeszerzési eljárást a MÁV-csoport bonyolítja. Az eljárás jelenleg folyamatban van, de egy pályázó megtámadta a kiírást a Közbeszerzési Döntőbizottságnál, ami lassítja a folyamatot.

Jövőre készül el a felújítás 

A jogvita miatt a szakasz várhatóan később készül el, mint ahogy azt eredetileg tervezték. A nyertes kivitelezőnek a szerződéskötést követően közel négy hónap áll majd rendelkezésére a pálya forgalomba helyezésére. A vasúti személyforgalom újraindulása így legkorábban 2026 első felében várható.  A Balatonkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el. A Facebookon már 26 ezernél is többen követnek minket, az erősebb napokon mi vagyunk a Balaton vezető hírportálja.

Kiemelt kép: illusztráció