Mintegy 5,7 milliárd forint értékben megkezdődik két 45 méteres komp és két, 35 méter hosszú katamarán gyártása a Balatonra, miután eredményesen zárult a Balatoni Hajózási Zrt. tavaly novemberben indított nyílt, európai uniós közbeszerzési eljárása.
Nem volt nehéz választani
A kiírásra egyetlen érvényes ajánlat érkezett, a nyertes pályázó a felvidéki, komáromi székhelyű SAM Shipbuilding and Machinery vállalat.
Mindent a nyertesnek kell csinálnia
A gyártó feladata a tervek elkészítése, engedélyek beszerzése, a hajók legyártása és Balatonra szállítása, a végszerelés és a kész hajók átadása.
2022-es szezonban láthajuk majd őket
A fejlesztést történelmi léptékűnek nevezi a balatoni hajózás életében a Bahart, megjegyezve, hogy az új hajók várhatóan 2022 tavaszára készülnek el, illetve ekkor bocsáthatják vízre azokat.
Nehéz lesz ideúszniuk
Szállításukat a Sió-csatornán tervezik, ami komoly logisztikai és koordinációs feladatot jelent majd – tették hozzá az MTI híre szerint.
A piszkos anyagiak
A 15,9 millió eurós beszerzés a magyar kormány csaknem 6,6 milliárd forintos tőkeemeléséből, a Bahart hajóflotta megújításának 1. üteme lesz, része a társaság 2030-ig tervezett teljes modernizációs folyamatának.
Nem csak hajóra költenek
A kompok és katamaránok beszerzésén túl, a következő években megújulnak a kikötők és a révállomások is. A Bahart célja, hogy európai színvonalú szolgáltatást biztosítson az utasainak – áll a közleményben.
Ha további híreket olvasna a katamáránokról, akkor kattintson ide.
A Bahart-vezér megválasztása nem volt egyszerű
Korábban el akarták adni a kikötőket, de az nem jött össze
A Balatoni Hajózási Zrt. igazgatósága kezdeményezi a 11 egységből álló vitorláskikötő-lánca üzemeltetésére kiírt pályázat visszavonását – áll a társaság közleményében. A többségi tulajdonos magyar államot képviselő Magyar Turisztikai Ügynökség előzetesen megerősítette, hogy a visszavonást támogatni fogja, így a balatoni kikötők üzemeltetése továbbra is a Bahart feladata marad.