Meglepő posztot tett közzé Siófok polgármestere. Hétfőn délelőtt azt írja, hogy őt még nem értesítetették Kollár József, a BAHART vezetőjének eltávolításáról. Erről egyébként már az MTI és mi is beszámoltunk.

Amiről Lengyel Róbert tud

Szombaton reggel egy országos napilap újságírója hívott és kérte, hogy, mint az állam után a BAHART 2. legnagyobb tulajdonosának képviselője, kommentáljam a BAHART vezérigazgatójának, Kollár Józsefnek a cégtől való távozását. Elmondtam, hogy ezt könnyedén megteszem, mivel gőzöm sincs arról, hogy Kollár úr menne, vagy ment volna – írja Facebook-oldán Siófok polgármestere.

Amiről Lengyel Róbert tud

Ráadásul még pénteken délelőtt telefonon beszéltem is az érintettel, de ő sem mondta egy szóval sem. Eltudtam mondani azt is, hogy az állam képviseletében eleddig senki sem keresett meg, hogy egyáltalán mit szólnék, mit szólnánk egy ilyen döntéshez.

Őt még senki sem kereste az ügyben

Engem eddig nem keresett meg sem az állam képviselője és azóta nem hívott Kollár úr sem, így azt kell mondjam, sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom a hírt – írja a közösségi oldalán.

Így látja a helyzetet

Az mindenesetre nagy baj lenne, ha a 2. legnagyobb tulajdonosnak valóban a sajtó hasábjairól kéne értesülni egy ilyen volumenű döntésről. De az is igaz, hogy én már meglepődni igazából semmin sem tudok. Szóval várok, hátha valaki keres és mond valami hivatalosat is ez ügyben.

5 évig volt a cég élén

Kollár Józsefet 2015. májusában nevezte ki a cég élére az akkor még 22 tóparti önkormányzat tulajdonában lévő társaság közgyűlése.

Egy laza államosítás

Az állam tavaly augusztus végén emelte meg a korábban 21 tóparti, kikötővel rendelkező önkormányzati többségi tulajdonában lévő Bahart tőkéjét 6,6 milliárd forinttal, amivel több mint 75 százalékos részesedést szerzett a hajózási társaságban.

A BAHART megújításáról beszéltek

Ezt követően elfogadták a cég reorganizációs tervét, amelynek lényege egy profiltisztítást követő fejlesztés. A reorganizációs terv célja, hogy a Bahart – alapvetően közfeladatot ellátó, nemzeti tulajdonú hajózási társaságként – megújuljon, működési hatékonysága pedig a profiltisztítás és szervezet-optimalizálás eredményeként érdemben növekedjen – közölték akkor.

Azóta zajlik a hajózási társaság profiltisztítása

Több vagyonelemét – a csopaki közforgalmú kikötőt, kempingeket, szállodát, vízparti ingatlanokat – online árverezésre bocsátott a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. A hajózási társaság meghirdette a vitorláskikötő-láncának egyben történő bérbeadását is, amire az első körben nem akadt jelentkező.

Vagyoneladás után

A Balatoni Hajózási Zrt. fenntartható versenyképességének megteremtéséhez a következő évtizedben mintegy 20 milliárd forint forrásra van szüksége, a menetrendi hajózás állami támogatása mellett – mondta Kollár József szeptemberben egy tanácskozáson.

Pedig egyetértett az államosítással

Kiemelte, vízválasztóhoz érkezett a társaság azzal, hogy többségi állami tulajdonba került, a 6,6 milliárd forintos állami tőkeemeléssel forráshoz jutott.

Kompok jól mentek

Beszámolt arról, hogy az utasforgalom a menetrendszerinti hajóikon évek óta stagnál, míg a kompok forgalma dinamikusan nő. 2016 óta átlagosan évi 30 százalékkal emelkedett a kompon szállított utasok, gépjárművek és kerékpárok száma is. A cég vitorláskikötői megteltek, de további férőhelyek létesítésére nincs a cégnek elegendő saját forrása.

Műszakilag elavult flotta

A BAHART évente 400-450 millió forint fejlesztésre képes önerőből, ami kevés. A legnagyobb gond a műszaki elavultság. Emellett stratégiai kérdéssé vált a munkaerőhiány a hajósállományban, ami miatt idén már néhány járat is kimaradt – mondta.