Gázolás miatt nem járnak a vonatok Balatonszemes és Balatonszárszó között – közölte a Mávinform. Egy ember meghalt.

Ismeretlen halott

 A Keszthelyről Budapestre 4 óra 29 perckor indult sebesvonat ismeretlen embert gázolt Balatonőszödnél. A helyszínelés végéig – várhatóan délelőttig – Balatonszemes és Balatonszárszó között szünetel a közlekedés, a két állomás között pótlóbuszok szállítják az utasokat.

Jelentős késések

A Mávinform arra hívta fel a figyelmet, hogy a dél-balatoni vonalon jelentősen hosszabb utazási időre kell számítani. További vonatközlekedéssel kapcsolatos balatoni hírekért kattints ide!

A fekete statisztika

Kedden hasonló baleset történt

Személygépkocsival ütközött a Balatonszentgyörgyről Győrbe tartó Helikon InterRégió vonat Tapolca és Lesencetomaj között, egy vasúti átjárónál kedd reggel. Itt nem sérült meg senki.

Amikor a nagy meleg volt az ellenség

A dél-balatoni vonalon múlt hét szombaton felsővezeték-szakadás miatt 2-3 órás késések alakultak ki. A Győr-Veszprém vonalon egy mozdony kisiklása miatt Zirc és Veszprém között pótlóbuszok közlekedtek.

Felújították mégis vánszorognak a vonatok

Szabadbattyán és Balatonfüred között sebességkorlátozást kellett bevezetni, a vonatok egy részét pedig lemondták. Előfordult, hogy üzemveszélyes pályahiba miatt napközben le kellett állítani a vonatközlekedést. Jelenleg már nincs érvényben általános korlátozás, de a számos lassújel miatt a vonatok nem tudják tartani menetrendjüket, gyakoriak a jelentős késések a vonalon. Balatonkenese és Balatonfűzfő között csak 20 km/h-val közlekedhetnek a vonatok – írja a Közlekedő Tömeg nevű szakportál.

A régi szakaszon miért nem?

Azt is hozzáteszik, hogy az eredendően hasonló tulajdonságokkal rendelkező, de a felújítás által nem érintett Balatonfüred-Tapolca szakaszon nem volt szükség korlátozások bevezetésére.

A MÁV magyarázkodott

A Mávinform a hőség miatti sebességkorlátozással kapcsolatban az MTI kérdésére azt írta: “a vasúttársaság szakemberei folyamatosan ellenőrzik a vasúti pályákon a kritikus sínhőmérsékleti pontokat, és amennyiben a 45 Celsius fokot elérő, illetve meghaladó sínhőmérsékletet mérnek, a MÁV fokozott pályafelügyeletet vezet be. A tartós hőterhelés szerkezeti változásokat okozhat a vasúti pályában, a magas sínhőmérsékletnél – 50-60 Celsius-fok között – a pálya deformálódhat. Amennyiben ennek jelei mutatkoznak, a vasúttársaság a biztonságos vonatközlekedtetés érdekében sebességkorlátozást vezet be”.

A szaksajtó másban látja a hibát

Az észak-balatoni vasútvonal fejlesztésének előkészítése során figyelmen kívül hagyták, hogy a kapacitáshatáron üzemelő infrastruktúra a várható forgalom zavarmentes kiszolgálására nem alkalmas, az élettartama java részét már kiszolgált vasúti pálya pedig beavatkozás nélkül nem teszi lehetővé a felújítási projekt eredményeinek tartós fennmaradását, az ezzel kapcsolatos aggályokat a projektgazda lesöpörte az asztalról.

Amikor még minden szépnek látszódott