Saját korábbi rekordját megdöntve, 4:25 órán belüli idővel a Józsa Márton kormányozta MLS Raiffeisen Fifty-Fifty ért elsőként célba az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj vitorlásversenyen csütörtökön Balatonfüreden. Több hajó árboctörést szenvedett a viharos időben.

Az 1. helyezett

A Fifty-Fifty – egy kétárbocos magyar fejlesztésű katamarán – a saját maga által 2023-ban felállított 5 óra 3 perc 56 másodperces rekordot döntötte meg. A győztes hajó legénységének tagjai: Józsa Márton kormányos, Goszleth Marcell, Németh Áron, Adorján Csaba, Bagyó Áron, Józsa-Kovács Attila, Erőss Loránd János, Illésy Márton és Kaszó Márk. A Balatonkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el. A Facebookon már 26 ezernél is többen követnek minket, az erősebb napokon mi vagyunk a Balaton vezető hírportálja.

Sokan bajba kerültek

A Petrányi Zoltán vezette Audax Django nagyvitorla hidraulikája nem bírta a sebességet és elment belőle az olajnyomás, amivel továbbhaladva azt kockáztatták volna, hogy kidől az árbóc. A Litkey Farkas kormányozta Process Solutions bumtörést szenvedett, és később Váradi Szabó János a Team Suzukival is feladta a Kékszalagot. Rajtuk kívül a katamaránok közül a Triniteam, a Cofidis, és a Fox 23 sem versenyez már, utóbbi kettő felborult. Király Zsolt hajója, a Sponsor Wanted – amellyel a viharban megsérült Raffica és René Raffica helyett indultak – a kenesei bójánál árbóctörést szenvedett, így ők sem folytatják.

A 2. helyezett

Második helyezett lett a Vándor Róbert kormányozta Sailing Team RSM Hungary 4 óra 34 perces idővel, míg a harmadik helyen a Virág Flóra vezette Team Kaáli 4 óra 46 perc alatt ért célba. Mindhárom dobogós eredménye jobb a korábbi rekordnál. A Balaton nyugati medencéjében még izgalmas volt a verseny, Tihany után azonban meglódult a Fifty-Fifty. A győztes gyakorlatilag rajt-cél győzelmet aratva, minden pályajelet elsőként kerülve teljesítette az 57. Kékszalagot.

Élvezték a versenyt

A győztes hajó kormányosa, Józsa Márton a befutást követően a füredi mólón úgy nyilatkozott: élvezték a verseny minden percét, annak ellenére, hogy voltak izgalmas pillanatok. „Ahogy tudtuk, nyomtuk” – mondta. „Még egy kicsi azért van benne” – vélekedett Józsa Márton, jelezve, hogy tíz percet még lehet javítani ezen az eredményen, majd gratulált a két másik dobogósnak.

Átírni a fizika törvényeit

A második helyezett hajót vezető Vándor Róbert azt mondta: próbálták átírni a fizika törvényeit, de a kétárbocos hajóval szemben ez is kevés volt. Kemény fizikai igénybevétel a Kékszalag, és folyamatos koncentráció kell – fűzte hozzá.

Nehéz verseny

A harmadik helyezett katamarán kormányosa, Virág Flóra bevallotta, ezzel a hajóval még nem mentek ilyen szélben. Siófoknál volt a legnehezebb dolguk, valamint Szigligetnél, ahol elkapta a hajót egy zápor – jegyezte meg.

Feladta az eddigi sztár

Az idei Kékszalagon 479 hajó állt rajthoz, ám a viharos időjárásban többen – köztük Litkey Farkas a Process Solutions-szal, a Petrányi Zoltán az Audax Djangoval, Váradi Szabó János a Team Suzukival, és Király Zsolt a Sponsor Wanteddal – technikai problémák miatt feladni kényszerültek a versenyt. Eddig a legtöbbször, tizenháromszor Litkey Farkas győzött a Kékszalagon.

Leghosszabb verseny

A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, a hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út várt. A balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a Tihanyi-szoros érintésével haladnak, majd Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre. A Balatonkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el. A Facebookon már 26 ezernél is többen követnek minket, az erősebb napokon mi vagyunk a Balaton vezető hírportálja.

Kiemelt kép: A 2025-ös Kékszalag győztese a Fifty-Fifty – Forrás: Facebook