A nyári szezon első hónapjában 630 ezren választották a vasúti közlekedést a balatoni kikapcsolódáshoz, köszönhetően a járványhelyzet csillapodásának, a remek nyári időnek és a folyamatosan bővülő fejlesztéseknek. A közlemény nem szól a felújított szakaszok problémáiról.

Irány a Balaton

A főszezon első hónapjában 630 ezren utaztak a Balatonhoz vagy onnan, illetve a balatoni állomások között. A jegyek mintegy 30 százalékát, 293 ezer darabot a MÁV alkalmazás vagy a megújult ELVIRA felületén keresztül váltottak.

Napijegyek sikere

Sokan vettek egy, illetve három napra érvényes Balaton 24/72 napijegyet is, ami idén már a Volánbusz tóparti járataira is érvényes Duó változatban is megvásárolható. Eddig több mint 9 ezer darab fogyott a napijegy különböző változataiból.

Még egy jegy

A már a Balatonhoz is elérhető Okosjegyből több mint 14 ezret váltottak, aminek közel 9 százaléka első osztályra szólt. Ezzel a jegytípussal Budapestről az összes balatoni településre 2021 forintba kerül a másodosztályú utazás, Keszthelyig akár 1100 forintot is megtakarítva vele.

A KISS nem mutat rosszul

Az idén először emeletes, KISS motorvonatokkal is lehet utazni a Balaton déli partjához. A Dunakanyarból érkező Jégmadár vonatok szinte teltházzal közlekedtek, míg a szolnoki Napfürdő kihasználtsága a Balatonra közlekedő InterCity járatokéhoz hasonlóan alakult.

A vonaton is eszik a magyar

Az Utasellátó étkezőkocsijaiban a hétvégi napokon átlagosan 500 embernek szolgálták fel ételeket. További friss hírek a Balaton partjáról ide kattintva.

A vonattal biciklit szállítók száma idén is nő

Országosan a kerékpárjegyekből, egy hónap alatt több mint 101 ezer jegy kelt el. A vasúton már bevált a bicikliszállítás, június 16-tól tesztjelleggel pedig a Volánbusz egyes autóbuszjáratain is magunkkal vihetjük a kétkerekűt.

Amiről nem szívesen beszélnek

Úgy tűnik, hogy a pályafenntartási munkák bizonyos kivitelezési hibákkal sikerültek csak, másképpen elég nehezen lenne magyarázható, hogy már az átadás utáni napokban, hetekben 40-es, 60-as, sőt bizonyos esetekben 20-as sebességkorlátozásokat bevezettek, miközben a Balatonfüreden túli szakaszon, amit a felújítás nem érintett, nem volt szükség ilyen sebességkorlátozások bevezetésére . nyilatkozat a 444.hu-nak Szalay Áron, a Közlekedő Tömeg Egyesület elnöke.

23 milliárdból újították fel a pályát

Az ellenzéki lapnak egy asszony a balatonfűzfői állomáson azt mondta: Az almádi strandon dolgozom egy büfében, és folyamatosan csak azt hallom a bemondóból, hogy 10-20-30 percet késik a vonat. Úgy tudom, hogy ki kellett volna cserélni a vágányokat, mert nem bírják a hőtágulást, és azért nem mehetnek gyorsan rajta a vonatok.

Júniusban már látszott a baj

A címlapfotó a MÁV felvétele