Hamarosan elindulhat a balatoni körvasút, valamint a Balatonfüred–Tapolca–Keszthely közötti vasútvonal villamosításának tervezése. Navracsics Tibor közigazgatási és területfejlesztési miniszter azt mondta, hogy a projektre idén 7,5 milliárd forintot biztosítanak az Építési és Közlekedési Minisztériumnál.  A miniszter elmondta, hogy a fejlesztések nemcsak a közlekedést könnyítenék meg, hanem hozzájárulnának ahhoz is, hogy a Balaton északi partja „sokkal élhetőbbé váljon”.

Villamosvasút

Navracsics Tibor szerint a balatoni körvasút megvalósítása jelentős segítséget nyújtana a tó környékén élők közlekedésében, és a térség turisztikai vonzerejét is növelné. A miniszter arról is beszélt, hogy a környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontból is fontos lépés lenne, ha az északi parton végig villamosvasút közlekedne.  A Balatonkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el. A Facebookon már 26 ezernél is többen követnek minket, az erősebb napokon mi vagyunk a Balaton vezető hírportálja.

Modernebb mozdonyok

Jelenleg csak Balatonfüredig járnak villanymozdonyok, onnan Tapolcáig és Keszthelyig dízelvonatok húzzák a szerelvényeket. A miniszter arról is beszélt, hogy a villamosítás előtt már elkezdődtek a korszerűsítési munkálatok, így több mint egy hete modernebb dízelmozdonyok közlekednek Balatonfüredtől tovább.

Mozdonyok cseréje 

A miniszter szerint a villanyvonatok beállításával nemcsak környezetbarátabb, hanem gyorsabb is lenne a közlekedés. Megszűnne a mozdonycsere Balatonfüreden, ami 20-30 perccel rövidítené a menetidőt.Navracsics Tibor sajnálatát fejezte ki amiatt, hogy Tapolca és Budapest között ma is szinte ugyanannyi ideig tart a vasúti utazás, mint száz évvel ezelőtt.

Aránytalan a két part közlekedési lehetősége 

A térség országgyűlési képviselője szerint a Balaton két partja közlekedési szempontból „meglehetősen aránytalan”. Délen a vasútvonal teljesen villamosított, és az M7-es autópálya is megkönnyíti a közlekedést, míg az északi partra bonyolultabb eljutni, főként a mozdonycsere miatt. Az autós közlekedés sem egyszerűbb: a 8-as gyorsforgalmi út csak Herendig ér, onnan rosszabb minőségű utak vezetnek tovább.

Kulcsfontosságú a közlekedés fejlesztése 

A Balaton északi partjának turisztikai vonzerejét jelentősen növelné a vasútvonal villamosítása, de Navracsics Tibor szerint legalább ennyire fontos, hogy a Balaton-felvidék élhetősége is javuljon. Úgy fogalmazott, a Balaton még nem aknázta ki teljesen a turisztikai lehetőségeit, ezért a közlekedés fejlesztése kulcsfontosságú.

Körbevonatozható lenne a Balaton 

A miniszter az InfoRádióban azt is elmondta, hogy sok turista egy esős nyári napon szívesen körbevonatozná a Balatont, de a jelenlegi körülmények között ez nehézkes, hiszen többször is át kell szállni, ami jelentősen megnöveli a menetidőt. Mindössze két új deltavágány és néhány kisebb módosítás szükséges ahhoz, hogy egyetlen szerelvénnyel körbe lehessen utazni a tavat.

Vasútállomások felújítása 

Navracsics Tibor közölte, hogy a 7,5 milliárd forintot elsősorban a tervezési munkákra, valamint a Balaton környéki vasútállomások felújítására fordítják. Hozzátette, hogy a következő években további forrásokra lesz szükség, amelyeket főként uniós pályázatokon keresztül szeretnének megszerezni. Bízik benne, hogy a vasútfejlesztés az Európai Unió céljaival összhangban áll, így a kötelezettségek teljesítése után Brüsszelből is érkezhet támogatás.  A Balatonkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el. A Facebookon már 26 ezernél is többen követnek minket, az erősebb napokon mi vagyunk a Balaton vezető hírportálja.

Kiemelt kép: illusztráció