December 16-tól Veigl Gábor a Balatoni Hajózási Zrt. új vezérigazgatója, aki öt éve gazdasági és stratégiai vezérigazgató-helyettesként dolgozik a cégnél – közölte a társaság. Az előző vezető meglepő körülmények között távozott még az előző hónapban.
A régi novemberben távozott
A BAHART-ban a tavaly óta állami tulajdonosi jogokat gyakorló Magyar Turisztikai Ügynökség novemberben közölte, hogy Kollár József korábbi vezérigazgató a cég éléről közös megegyezéssel távozott. Kollár Józsefet 2015 májusában nevezték ki a cég élére.
Hajózási fókuszú, jelentsen ez bármit
A közlemény szerint az új vezető legfontosabb feladatának a hajózási fókuszú, hatékony, korszerű és utasbarát szolgáltató vállalat megteremtését, valamint a BAHART infrastruktúrájának megújítását tekinti. Céljai közt szerepel új hajók és kompok beszerzése és a kikötői infrastruktúrák fejlesztése, ez utóbbiakról már többször írtunk.
Amiről Lengyel Róbert tud, pontosabban nem tud
Szombaton reggel egy országos napilap újságírója hívott és kérte, hogy, mint az állam után a BAHART második legnagyobb tulajdonosának képviselője, kommentáljam a BAHART vezérigazgatójának, Kollár Józsefnek a cégtől való távozását. Elmondtam, hogy ezt könnyedén megteszem, mivel gőzöm sincs arról, hogy Kollár úr menne, vagy ment volna – írja Facebook-oldán Siófok polgármestere.
Lengyel Róbert akkor nem igazán értette a dolgot
Ráadásul még pénteken délelőtt telefonon beszéltem is az érintettel, de ő sem mondta egy szóval sem. El tudtam mondani azt is, hogy az állam képviseletében eleddig senki sem keresett meg, hogy egyáltalán mit szólnék, mit szólnánk egy ilyen döntéshez.
Így látja a helyzetet
Az mindenesetre nagy baj lenne, ha a 2. legnagyobb tulajdonosnak valóban a sajtó hasábjairól kéne értesülni egy ilyen volumenű döntésről. De az is igaz, hogy én már meglepődni igazából semmin sem tudok. Szóval várok, hátha valaki keres és mond valami hivatalosat is ez ügyben.
Korábban már írtuk Kollár József távozásáról
November 21-én írtunk Kollár József távozásáról. A Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója akkor közös megegyezéssel távozott posztjáról. A vezérigazgató nem kívánt az MTI-nek nyilatkozni, és az MTÜ sem indokolta meg Kollár József távozásának okát.
Műszakilag elavult flotta
A Bahart évente 400-450 millió forint fejlesztésre képes önerőből, ami kevés. A legnagyobb gond a műszaki elavultság. Emellett stratégiai kérdéssé vált a munkaerőhiány a hajósállományban, ami miatt idén már néhány járat is kimaradt – mondta korábban Kollár József.
Kikötőket adnak el
Egymilliárd tizennyolcmillió forintért vette meg egy ismeretlen licitáló a Balatoni Hajózási Zrt. által meghirdetett balatonboglári Sellő kempinget – derül ki az MNV oldaláról. Sokáig úgy nézett ki, hogy senkinek nem kell az ingatlan, de hétfőn befutott egy ajánlat a kikiáltási áron, ami egymilliárd-tizenhatmillió forint volt. Majd az utolsó percekben valaki még rálicitált kétmillió forintot.
Új kompokról beszéltek a nyáron
Már a következő évben, de legrosszabb esetben 2022-ben Szántód és Tihany közt az új kompok fognak közlekedni, és erre az időre azt is el fogjuk érni, hogy mind a két rév, a kikötő környéke meg fog újulni, európai színvonalúvá fog tudni válni – írták meg a Magyar Turisztikai Ügynökség terveit májusban az újságok.