A MÁV-START, a MÁV-HÉV és a Volánbusz a novemberben érvényes dolgozói és diákbérletek visszaváltásakor eltekint a kezelési költség felszámításától. Ráadásul a bérletek árának felét vissza is adják.
Pénz jár vissza
A helyközi dolgozói és diákbérletek érvényességének kezdete után részbeni visszatérítésre is van lehetőség az alábbiak szerint:
- a novemberi bérletek árának 50 százalékát – kezelésiköltség-mentesen – visszatérítik a közlekedési társaságok, ha az igényt november 18-ig benyújtják
- a november 11-ét megelőzően vásárolt, és november 11-i vagy az utáni kezdő érvényességű 30 napos bérletek árának 100 százalékát visszatérítik – ugyancsak kezelési költség felszámítása nélkül –, ha az igényt november 18-ig benyújtják;
- a november 11. előtt kezdődő érvényességű és a visszatérítési igény benyújtásakor még legalább 15 napig érvényes 30 napos bérletek árának 50 százalékos visszatérítése esetén sem számolnak fel kezelési költséget.
MÁV-START
A jegypénztárakban, automatákban vagy az Elvirán keresztül vásárolt, azaz papíralapú bérletek esetében az utasok a pénztáraknál vagy ügyfélszolgálatokon személyesen vagy levélben (MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálat 1426 Budapest, Pf.: 56.) nyújthatják be a visszatérítési kérelmüket. A bérlet értékét minden esetben a megadott számlaszámra utalja vissza a vasúttársaság.
Az applikációnál is lehetséges
A MÁV applikáción megváltott bérletek esetében az utasok elektronikus úton – az utas nevét és a bérletszámot az eszrevetel@mav-start.hu címre megküldve – nyújthatják be a visszatérítési kérelmüket, ez esetben a visszatérítés a vásárláskor használt kártyához kapcsolódó bankszámlára történik.
Ha HÉV-bérlete van
MÁV-HÉV: A MÁV applikáción keresztül megváltott bérletek esetében az utasok elektronikus úton – az utas nevét és a bérletszámot az eszrevetel@mav-start.hu címre megküldve – nyújthatják be a visszatérítési kérelmüket, ez esetben a visszatérítés a vásárláskor használt kártyához kapcsolódó bankszámlára történik. Minden egyéb formában megvásárolt bérlet visszatérítését ezen a címen keresztül tudják intézni.
Volánbusz
A bérletjegyek visszaváltására – a vásárlás módjától függetlenül – pénztárakban van lehetőség. Pénztári visszaváltás esetén a bérlet tulajdonosának be kell mutatnia a személyi igazolványát vagy a diákigazolványát.
Itt is szabályozzák az online-bérletek visszatérítését
A pénztárakban lehet benyújtani az online megváltott és kinyomtatott bérletekre vonatkozó visszaváltási igényeket is. Az online megváltott, de ki nem nyomtatott bérletek visszaváltását a https://www.volanbusz.hu/hu/jegy-es-berlet/online-jegyvasarlas/visszavaltas linken lehet kezdeményezni a ’Vásárolt Bérletek Jegyzéke’ megküldésével.
További fontos részletek
A visszaváltás az online megváltott bérlet esetében a banki tranzakció visszafordításával történik, így mindenképpen annak a bankszámlának a tulajdonosa kapja vissza az összeget, aki megváltotta a bérletet. A mobilon vásárolt bérletet az érvényesség kezdete előtt az alkalmazásban lehet visszaváltani. Érvényességi időn belül az internetes@volanbusz.hu elérhetőségre kérjük jelezni a visszaváltási igényt.
Politikai vita is kialalkult ebből
A minisztérium arra kéri Karácsony Gergely főpolgármestert és a települések polgármestereit, hogy a helyi közlekedési vállalatok esetében járjanak el hasonlóan. Az intézkedés sokakat érint, például a középiskolásokat és a tanárokat – indokolták a kérést.
Karácsony Gergely főpolgármester válasza
Karácsony Gergely a Telexnek úgy reagált Schanda felvetésére: “Júniusi közgyűlési határozat kötelezi a városvezetést, hogy amennyiben a kormány, számos európai kormányhoz hasonlóan kompenzálja a közösségi közlekedés kieséseit, akkor merülhet fel bármilyen kompenzáció. Jelenleg ez nem is lenne indokolt, hiszen a közösségi közlekedést igénybe vevők aránya nem csökkent érdemben. Ugyanakkor javasoljuk, hogy ha a kormány könnyíteni szeretné Budapest közlekedését és megelőzné a tumultusok kialakulását, akkor minél gyorsabban fejezze be az M0-ás híd felújítását, és tegye ingyenessé az M0-ás körgyűrű teljes szakaszának használatát.”